4
مرداد

پند شبانه

تجربه ای که با خون دل خوردن و به قیمت گریه های شبانه جگر گوشه تون و درد روحی و جسمی خودتون و مشورت با متخصصین متعدد کسب کردید؛ راحت و ارزون در اختیار کسی قرار ندید که نمیخواد !


free b2evolution skin
1
مرداد

تغییر خود

ما هیچ وقت نمیتونیم دیگران رو وادار به تغییر کنیم اما میتونیم خودمون رو تغییر بدیم.

من نمیتونم از کسی انتظار داشته باشم منو دوست داشته باشه اما میتونم روز به روز دوست داشتنی تر بشم.

نمیتونم انتظار داشته باشم کسی باهام دعوا نکنه اما میتونم بهانه ای برای دعوا و توهین بهش ندم.


free b2evolution skin
29
تیر

فایل های باز ذهنی

دیروز بعداز مدت ها تصمیم گرفتم یکی از فایل های باز ذهنیم رو ببندم. حالا خیالم راحته. آخیییییش…. غرورمو زمین زدم و تو جنگ با نفس خودم پیروز شدم. دیگه این فایل ذهنی برام بسته شده.

دلم میخواد ببخشم. دلم میخواد گذر کنم. دلم سیاه نباشه. و خیلی دلم میخواد های دیگه. این مرحله ای از رشد منه و قشنگه. دلم میخواد تو مرداب کینه غرق نشم.

 الهی شکر.

امام هادی علیه السلام: گلایه کلید گرانباری است، ولی گلایه بهتر از کینه توزی است.


مسند الامام الهادی ، ص 304


free b2evolution skin
20
تیر

زندگی طلبگی

زندگی طلبگی یک زندگی معمولی مانند همه زندگی ها نیست.

مادر طلبه برای فرزندانش قصه می گوید اما نه قصه شنگول و منگول، نه همان قصه های تکراری بی محتوا، مادر طلبه قصه حدیث کسا را برای فرزندش می گوید. قصه های شادی اهل بیت را.

مادر طلبه برای آرام کردن کودک خردسالش، گوشی موبایل به او نمی دهد. برای رها شدن از دست سوالات فراوان او در هنگام آشپزی و کارهای منزل او را چندین ساعت میخ کوب کارتن های شبکه پویا نمی کند. مادر طلبه با فرزندانش بازی می کند. برای آن ها وقت می گذارد.

بانوی طلبه آشپزی می کند، اما در ظروف مناسب. بانوی طلبه غذاهای متنوع می پزد اما این تنوع را فدای سلامتی خانواده اش نمی کند. غذاهای ناسالم در خانه ای که بانویش طلبه است یافت نمی شود. بانوی طلبه طبع تک تک اعضای خانواده را می شناسد، غذای زمستان و تابستانش فرق می کند.

بانوی طلبه درس می خواند، اما اولویت زندگی اش همسر و فرزندانش هستند. ظهر که به خانه بر می گردد نهار اعضای خانواده از قبل حاضر شده است تا مجبور نباشد برای سرعت بخشیدن به کارش از مایکروویو استفاده کند.

بانوی طلبه لباسی را که یک گوشه اش پاره شده یا نیاز به تعمیر دارد دست خیاط نمی سپارد، بلکه خودش دست به کار می شود. چیزهای ساده را خودش می دوزد. تزئینات خانه اش را خودش درست می کند. بانوی طلبه همه فن حریف است!

خانواده طلبه مهمانی دارند، اما نه مهمانی مختلط، سفره زیبا می اندازند، غذایشان را تزیین می کنند، اما دو نوع غذا سر یک سفره نمی گذارند. غذاهایشان خوشمزه است، اما سالم.

خانواده طلبه از مادیات و نعمت های دنیوی استفاده می کنند، از بهترین هایش، اما دلبسته آن ها نیستند. اعضای خانواده طلبه گوشی دارند. اینترنت دارند. اما گوشی موبایل شان را موقع خواب، زیر سرشان نمی گذارند! مودم را شب تا صبح روشن نمی گذارند.

خانه طلبه یک خانه مرتب و زیباست. شاید قدیمی باشد اما تمیز است. شاید کوچک باشد اما سرشار از انرژی مثبت است. در خانه طلبه ظروف گران قیمت به عنوان دکور قرار داده نشده است. زیبایی این خانه به کتاب هایش است. خانه طلبه نمایشگاه لوازم خانگی بلا استفاده نیست. در خانه طلبه نیازی نیست از هزارتوی صندلی ها و مبل ها و میزها عبور کنیم!

زندگی طلبگی یک زندگی نمونه است. جاذبه دارد. فرزندان آرزو دارند روزی مانند پدر و مادرشان شوند. آرزو دارند با همسر طلبه ازدواج کنند.

حالا خودمان قضاوت کنیم. زندگی مان چقدر طلبگی است؟

 


free b2evolution skin
8
اردیبهشت

استقلال شخصیت

تو زندگی همه ما هستن آدم‌هایی که روی تصمیماتمون تاثیرگذار باشن. مستقیم یا غیرمستقیم. و ما خواسته یا ناخواسته مطابق میلشون عمل می‌کنیم. انتخاب می‌کنیم. زندگی می‌کنیم و عمرمون سپری میشه در حالیکه خودمون نبودیم!

من هم چندتا از این آدم‌های خیلی موثر توی زندگیم داشتم‌. میگم داشتم و از فعل گذشته استفاده می‌کنم چون دیگه ندارم‌. و نمیخوام داشته باشم!

من همیشه احساس می‌کردم به رضایت دیگران احتیاج دارم. گاهی به خودم دروغ می‌گفتم و از نقش بازی کردن و نقاب به چهره داشتن برای کسب رضایت افراد اذیت می‌شدم ولی باز هم به این کار ادامه می‌دادم.

یک روز اتفاقی افتاد و به یک جایی رسیدم که به خودم نهیب زدم: ای دختر جان! ببین! هرچقدرم تلاش کنی بی‌فایده‌ست! حتی اگر در آستانه سی سالگی هستی و چندین ساله ازدواج کردی و مستقل شدی و تازگی مادر شدی باز هم دیگران برای تو شخصیت قائل نیستن! چون تو خودت بهشون اجازه دادی که اینقدر وارد حریمت بشن!

دیگه بسه نقش بازی کردن و تلاش کردن برای کسب رضایت دیگران. می‌بینی دیگران هیچ‌وقت راضی نمیشن و هیچ نقطه انتهایی وجود نداره. باور کن. انتظارات هیچ‌وقت تموم نمیشه. پس این چند صباح باقیمانده عمرت رو برای خودت زندگی کن.

پ ن: اگر شما کسی هستید که همیشه برای خودتون زندگی و انتخاب کردید نه برای کسب رضایت جامعه و اطرافیان. بدونید که یکی از خوشبخت ترین ها هستید.


free b2evolution skin