26
اسفند

نوروز اخلاقی

چند یادآوری به خودم برای تعطیلات نوروز:
نامحرم در نوروز هم نامحرم است. برادرشوهر و شوهرخواهر هم نامحرم‌اند و فرقی با غریبه‌ها ندارند پس حواسم باشد موقع دید و بازدیدها. نکند دل مردی بلرزد از صدای نازک زنی هنگام تبریک عید و لباس‌های پر زرق و برق و جذاب و….
حدود حجاب در نوروز با بقیه سال فرقی نمی‌کند و زیور آلات و طلا جواهر تازه خریده شده در نوروز هم زینت محسوب می شود.
غیبت و پشت سر دیگران حرف زدن و خدای نکرده تمسخر دیگران در نوروز هم گناه بزرگی است و دورهمی‌های فامیل و دیدن افرادی که یک سال ندیده‌ایم و حالا می‌خواهیم پای دردودل‌شان بنشینیم توجیهی برای این کار نیست.
تجمل و فخرفروشی و پز دادن داشته‌های دنیوی در نوروز هم کار پسندیده‌ای نیست. ارزش هر انسان به روح بلند اوست. حواسم باشد لباس مد روز و دکور جدید خانه‌ام باعث خود برتربینی‌ام نشود.
اسراف مواد خوراکی و استفاده از انواع و اقسام پذیرایی‌ها که تناسبی با هم ندارند و پرخوری و… در نوروز هم شایسته نیست. یادم باشد مهمان نوازی با اسراف و زیاده روی در پذیرایی تفاوت دارد.
قضاوت کردن دیگران از روی ظاهر و مارک کیف و کفش و برند لباس و… در شان یک انسان فهمیده نیست. حواسم باشد به ثروتمندان احترام بیشتری نگذارم و کسی را به خاطر سادگی و نداری تحقیر نکنم. حتی با یک نگاه معنادار.
تجسس در زندگی دیگران و پرسیدن قیمت وسایل خانه و لباس و… ممکن است آن‌ها را آزرده خاطر کند. کنجکاوی بیش از اندازه شخصیت خودم را زیر سوال می‌برد.
اینکه چرا کسی پرده‌های خانه‌اش را خیلی وقت است عوض نکرده و حسابی از مد افتاده یا مبلمانش را ۱۰ سال است که استفاده می‌کند به من ربطی ندارد.
عید نوروز مانند سکه دو رو دارد. یک طرف آن پاکیزگی و آراستگی، سیر و سفر، دید و بازدید، بخشش و دلجویی، هدیه دادن و… و طرف دیگرش آه و حسرت و سرافکندگی پدر و دلهره‌های مادر… حواسم باشد نوروز را ساده برگزار کنم و این سنت ستودنی را به محرمات و بی‌اخلاقی آلوده نکنم.


free b2evolution skin
24
بهمن

نمایشگاه دستاوردهای طلاب حضرت آمنه سلام الله علیها

دوستان قمی
توجه توجه
از همه شما عزیزان دعوت می‌شود از نمایشگاه دستاوردهای طلاب حضرت آمنه(سلام الله علیها) واقع در ابتدای صفاشهر دیدن نمایید.
برخی از محصولات:
گیره و سوزن روسری
قالیچه و پادری دست باف
آلو، آلبالو, خرما, عسل، چای سیب، برگه زردآلو و…
محصولات ارگانیک و طبیعی و تولید طلاب. از یکدیگر حمایت کنیم.
و محصولات دیگر فراوان که شما از دیدن آن‌ها پشیمان نخواهید شد. منتظر حضور سبزتان هستیم.

15184509105a62d331b22ed_-_copy.jpg


free b2evolution skin
30
آذر

یلدای مهدوی


free b2evolution skin