10
تیر

زردچوبه

امروز بعد از ۲۹ سال و ۸ ماه و ۲۳ روز بالاخره پذیرفتم که لازم نیست تو همه‌ی غذاها زردچوبه بریزم :))


free b2evolution skin
21
مرداد

دستور کیک خیلی ساده

​مواد لازم:

۱۰ قاشق آرد
۱ قاشق پودر کاکائو
۸ قاشق شکر
۶ قاشق شیر (یا آبمیوه یا آب)
۶ قاشق روغن مایع
دو عدد تخم مرغ
۲ قاشق چای خوری بیکینگ پودر

طرز تهیه:
اول مواد خشک رو مخلوط میکنی. بهتره الک هم بشه. بعد مواد تر رو اضافه میکنی و همه رو با هم مخلوط میکنی بعد میریزی تو قالب. من تو ظرف پیرکس چرب شده میریزم و میذارم تو فر
با دمای ۱۸۰ درجه حدودا نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه
میتونی پودر کاکائو رو حذف کنی به جاش ۱۱ قاشق آرد بریزی ولی به جاش یه چیز طعم دهنده دیگه اضافه کن مثلا زعفرون یا دارچین یا هر طعمی که مایل هستی
مایه کیک باید غلظتش مثل ماست بشه اگر غلیظ بود قاشق قاشق آب یا شیر اضافه کن که رقیق بشه


free b2evolution skin
20
تیر

روز نظم

ده نکته مهم در راستای نظم دهی به منزل:
نکته اول: هر وسیله ای که بیشتر از یک ماه بلا استفاده باشد باید از دسترس محو شود!
مثلا لباس هایی که درون کشو ها می گذارید باید حداقل ماهی یک بار به کارتان بیاید و الا جزو وسایل کم مصرف هستند و باید جمع آوری شوند. اینکه می گوییم جمع آوری شوند به این معنا نیست که یک جایی بگذارید که عقل جن هم به آن نرسد! فقط دم دست نباشد تا فضای مفید را اشغال نکند.
نکته دوم: وسایلی که بیشتر از 6 ماه استفاده نشده اند را فراموش کنید! آن ها را در  سایت ها و اپلیکیشن های فروش قرار دهید و یا به نیازمندان هدیه کنید. مگر لباس های مجلسی که اطمینان دارید در مجالس آینده استفاده خواهید کرد.
نکته سوم: هیچ و تاکید می کنم هیچ وسیله ای که مورد استفاده تان نیست روی اپن و  اطراف ظرفشویی و خلاصه روی کابینت ها قرار ندهید. این فضا فوق العاده مفید و مورد نیاز هرروزه شماست پس آن را با وسایل اضافی اشغال نکنید! اگر تازه عروس هستید از جهیزیه تان دل بکنید و وسایل برقی کم مصرف را در کارتن هایشان قرار دهید و در انتهای کمد ها و کابینت هایتان جا دهید. نیازی نیست همه بدانند که شما در منزل چه وسایلی دارید. حتی می توانید آن ها را بفروشید و به جای آن وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید.
نکته چهارم: وسایل مورد استفاده هر روز را دم دست بگذارید. مثلا اگر قرار باشد  همسرتان برای برداشتن یک قندان تمام کابینت ها را زیر و رو کند طبیعی است که هر روز با یک آشپزخانه آشفته روبرو خواهید بود! پس خودتان را راحت کنید. یک لیست از وسایلی که هرروز خودتان و افراد خانواده از آن استفاده می کنید تهیه کنید و آن ها را در بهترین جا و در آسان ترین دسترسی قرار بدهید. مطمئن باشید نتیجه فوق العاده خواهد بود. یک قندان سفالی زیبا و یک ظرف سفالی بیسکویت شبیه هم می تواند در عین زیبایی و نظم، راهکار خوبی برای رهایی از سردرگمی همسرتان در پیدا کردن قندان و بیسکویت مورد علاقه اش باشد!
نکته پنجم: هیچ گاه سینک ظرفشویی پر از ظرف کثیف را شب تا صبح رها نکنید. صبح با دیدن شان غم های عالم روی دلتان خواهد نشست و روزتان را خراب خواهد کرد!
نکته ششم: بلافاصله بعد از افتادن یک لکه روی اجاق گاز آن را تمیز کنید. یه هیچ وجه نگذارید خشک شود و بسوزد.
نکته هفتم: هیچ گاه صبح ها که قرار است به مدرسه یا محل کار بروید تخت خواب را  نامرتب و آشفته رها نکنید. درست است که در منزل نیستید و نامرتبی آن را نمی بینید اما این بی نظمی ظهر یا شب که به منزل بازگردید به هیچ وجه منظره مطلوبی برای شما و همسرتان و مهمان سرزده احتمالی! نخواهد داشت.
نکته هشتم: بلافاصله بعد از غذا زیر سفره را جارو کنید. با جارو دستی یا برقی، نتیجه آن  باور نکردنی است. همیشه خانه تمیزی خواهید داشت. و در غیر این صورت حتما از زیر سفره ای استفاده کنید.
نکته نهم: هرروز سرویش بهداشتی را بشویید. لکه های آب روی آینه روشویی سرشار از انرژی منفی است!
نکته دهم: یک هارمونی رنگ زیبا در منزل تان ایجاد کنید. مثلا هم رنگ بودن پرده ها و  رومیزی ها و چند پشتی کوچک دست دوز منزل شما را بی نهایت زیبا و با نظم و با سلیقه جلوه خواهد داد.
در روز نظم موفق باشید!


free b2evolution skin