20
تیر

زندگی طلبگی

زندگی طلبگی یک زندگی معمولی مانند همه زندگی ها نیست.

مادر طلبه برای فرزندانش قصه می گوید اما نه قصه شنگول و منگول، نه همان قصه های تکراری بی محتوا، مادر طلبه قصه حدیث کسا را برای فرزندش می گوید. قصه های شادی اهل بیت را.

مادر طلبه برای آرام کردن کودک خردسالش، گوشی موبایل به او نمی دهد. برای رها شدن از دست سوالات فراوان او در هنگام آشپزی و کارهای منزل او را چندین ساعت میخ کوب کارتن های شبکه پویا نمی کند. مادر طلبه با فرزندانش بازی می کند. برای آن ها وقت می گذارد.

بانوی طلبه آشپزی می کند، اما در ظروف مناسب. بانوی طلبه غذاهای متنوع می پزد اما این تنوع را فدای سلامتی خانواده اش نمی کند. غذاهای ناسالم در خانه ای که بانویش طلبه است یافت نمی شود. بانوی طلبه طبع تک تک اعضای خانواده را می شناسد، غذای زمستان و تابستانش فرق می کند.

بانوی طلبه درس می خواند، اما اولویت زندگی اش همسر و فرزندانش هستند. ظهر که به خانه بر می گردد نهار اعضای خانواده از قبل حاضر شده است تا مجبور نباشد برای سرعت بخشیدن به کارش از مایکروویو استفاده کند.

بانوی طلبه لباسی را که یک گوشه اش پاره شده یا نیاز به تعمیر دارد دست خیاط نمی سپارد، بلکه خودش دست به کار می شود. چیزهای ساده را خودش می دوزد. تزئینات خانه اش را خودش درست می کند. بانوی طلبه همه فن حریف است!

خانواده طلبه مهمانی دارند، اما نه مهمانی مختلط، سفره زیبا می اندازند، غذایشان را تزیین می کنند، اما دو نوع غذا سر یک سفره نمی گذارند. غذاهایشان خوشمزه است، اما سالم.

خانواده طلبه از مادیات و نعمت های دنیوی استفاده می کنند، از بهترین هایش، اما دلبسته آن ها نیستند. اعضای خانواده طلبه گوشی دارند. اینترنت دارند. اما گوشی موبایل شان را موقع خواب، زیر سرشان نمی گذارند! مودم را شب تا صبح روشن نمی گذارند.

خانه طلبه یک خانه مرتب و زیباست. شاید قدیمی باشد اما تمیز است. شاید کوچک باشد اما سرشار از انرژی مثبت است. در خانه طلبه ظروف گران قیمت به عنوان دکور قرار داده نشده است. زیبایی این خانه به کتاب هایش است. خانه طلبه نمایشگاه لوازم خانگی بلا استفاده نیست. در خانه طلبه نیازی نیست از هزارتوی صندلی ها و مبل ها و میزها عبور کنیم!

زندگی طلبگی یک زندگی نمونه است. جاذبه دارد. فرزندان آرزو دارند روزی مانند پدر و مادرشان شوند. آرزو دارند با همسر طلبه ازدواج کنند.

حالا خودمان قضاوت کنیم. زندگی مان چقدر طلبگی است؟

 


free b2evolution skin


فرم در حال بارگذاری ...